Videospiele zu entwickeln ist so aufwendig geworden, dass heute Millionenbeträge für die Entwicklung in die Hand genommen werden. Hundertschaften versammeln sich um gewisse Aspekte des Spiels umzusetzen. Entsprechend aufwendige Prozesse muss man einhalten um hier sämtliche Arbeiten zu koordinieren.
Die Covid 19 Pandemie hat das ganze leider nicht einfach gemacht. Homeoffice und Kontaktbeschränkungen erfordern, dass man viele Arbeitsschritte über weite Entfernungen abstimmen muss. Grade zu Beginn der Pandemie soll dies zu vielen verpassten Meilensteinen einer Entwicklung geführt haben. Es fehlten Tools und Erfahrungen.
Dies führte mit der Zeit dazu, dass immer mehr Verschiebungen kommuniziert wurden. Welche Außmaße dies mittlerweile angenommen hat, zeigte ein „Sammler“ nun auf Twitter:
You know, I'm something of a collector.
What do I collect?
Why, the images that publishers tweet when they delay their games, of course. pic.twitter.com/ZYzamyXAEw
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
I want these framed. pic.twitter.com/JCj9VU7OOF
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
You could fill a gallery with these. pic.twitter.com/4HHZpFJqML
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Someone make a Tumblr, please, my hard drive is full. pic.twitter.com/8KDIONx2jv
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Are these not the ultimate, defining artefact of the current video game era? pic.twitter.com/dIA7bUvHMB
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Every time this thread gets another 100 retweets I'll give you four more from the collection pic.twitter.com/39vutzlD5T
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Wait, you think I'll run out of these things? pic.twitter.com/9hL2KPbdlz
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Starting to worry that I'll run out of these things… pic.twitter.com/ePFLxLdxXz
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Nah, just kidding. I'll keep going to 1,000 retweets. pic.twitter.com/HZcMuiam82
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Is this art pic.twitter.com/wS7RkoDvGo
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Sorry for the delay on this addition to the thread, I wanted to make sure it lived up to the high standards that I, and my fans around the world, have come to expect. pic.twitter.com/Y8jgy5teuW
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
(Sorry, messed up this one in the thread. Here it is again) pic.twitter.com/FsvJwWgg8S
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Aaaaand done! I’ll use this final tweet to remind game publishers that putting text in an image isn’t very accessible. Please try to provide a text-based alternative with the same info!
(Apols for not doing alt text in this thread, I think I’d have expired before I finished it) pic.twitter.com/XijD1Q8xc8
— Game Maker's Toolkit (@gamemakerstk) November 17, 2021
Hoffen wir dass das Jahr 2022 wieder zuverlässiger wird in den Lieferketten und Arbeitssitationen. Die Auswirkungen werden wohl nur langsam abklingen.