Call of Duty Black Ops 4: Schon wieder steht ein neues Update bereit – schwächt die 9-Knall und die Cluster-Granate. Auch Perks werden angepasst.

Autor des Artikels: Steven Wilcken

Treyarch hat aktuell weiterhin viel mit Call of Duty Black Ops 4 zu tun. Neben Problemen mit der Netzwerkstruktur gibt es auch einige Balancing-Probleme, die zum Vorschein kommen. Im Bereich Battle Royal (Blackout) hat Treyarch nun einen weiteren Patch nachgeschoben, der unter anderem Granaten abschwächt.

Zum einen wird die Cluster Granate geschwächt, aber auch die die 9-Knall Granate. Bei beiden Granaten wurde die Inventaranzahl von 2 auf 1 gesenkt.

Darüber hinaus wurde der Perk Totenstille und Aufmerksamkeit angepasst. Beide sind nun 120 Sekunden aktiv.

Alle Details gibt es im Patch Log.

General

  • Resolved an issue where the incorrect animation played after a match in which the player did not rank up.
  • General stability improvements across Multiplayer, Blackout, and Zombies.

Multiplayer

  • Increased Thresher fire rate and projectile speed.
  • Increased Sniper’s Nest fire rate and duration.
  • Slightly reduced Acoustic Sensor detection range.
  • Fixed an exploit on Morocco where the player could end up under the map.
  • Resolved an issue where Reactive Camos were not appearing correctly in Create-a-Class.
  • Updated unlock requirement text for the MX9 Reactive Camo.
  • Long playlist names now display properly on the Multiplayer menu.

Blackout

  • Reduced inventory stack size for 9-Bang and Cluster Grenade from 2 to 1.
  • Increased charge time for 9-Bang.
  • Increased fuse time before detonation for 9-Bang.
  • Reduced Dead Silence duration to 120 seconds to match Awareness.
  • Resolved an issue where Multiplayer Custom Games were not working properly after leaving a Blackout match and opening a custom Multiplayer lobby.

PC

  • Zombies: resolved an issue that caused the neon numbers in Blood of the Dead to disappear when Model Quality was set to Low.
  • Blackout: resolved an issue that enabled players to start with 200 Health if a Trauma Kit was used as a Blackout match was starting.