Darksiders 3: Entwickler geben die ersten Änderungen bekannt, die das Spiel im kommenden Update verbessern sollen.

Autor des Artikels: Steven Wilcken

 

Darksiders 3 ist vor einigen Tagen veröffentlicht wurden und hat vor allem bei Presse zu großen Diskussion geführt. Wie ist ein solches Spiel zu bewerten? Mit den Maßstäben eines AAA Titels oder doch mit den Maßstäben eines kleinen Low Budget Unternehmens? Die Wahrheit liegt wohl irgendwo dazwischen, weshalb die Kritiken der Spieler deutlich besser, als die der Presse ausfallen.

Damit das so bleibt möchte Gunfire Games schnellstmöglich Probleme in den Griff bekommen. Man arbeitet unter Hochdruck an einem ersten Patch, der allerdings wohl zunächst auf PC als Beta erscheint.

Damit soll der „leichte Schwierigkeitsgrad“ vereinfacht werden. Die Performance soll verbessert werden – vor allem bei dem Stotern einiger Bilder. Weitere Änderungen entnehmt ihr der Entwicklerbeschreibung:

Improvements

  • Multiple improvements to help performance and loading. Performance improvements should also significantly reduce stuttering in high-density areas.
  • Updated Story mode to be more forgiving.
  • Adjusted invulnerability windows across all difficulties. The windows are consistent on Balanced, Challenging and Apocalyptic and even more significant on easy.
  • Modified hit indicators for better readability.
  • Added version number on the main menu.

Fixes

  • Added FOV scaling to keep correct FOV on 21:9 monitors.
  • Fixed various crash issues.
  • Added Force Respawn functionality. This option is available in the game options menu. It will kill Fury and return her to the last Vulgrim Waypoint that you visited. This option is a last resort to be used if you think you are stuck in an area for whatever reason.
  • Added functionality on Force respawn that will force the hollows to re-equip to Fury. This is for the issue where Fury’s hollow abilities appear to have stopped working.
  • Fix for issue where Force blocks were getting stuck in Scar. If you have encountered this issue, it should destroy the stuck block, and if you come back to the area, it will reload the block in the correct starting area.
  • Fix for issue where certain stacked breakables wouldn’t break in Bonelands.
  • Fix for issue that would break Gluttony fight. Fix should also fix saves that had this issue.
  • Fixed multiple issues where players can get Fury into unintended locations or unintended locations without expected Hollows (in some cases Force Respawn may need to be used).
  • Reduced Fafnir enhancement’s damage output.
  • Increased Havoc Generation on Obscurus Enhancement
  • Increased Health and Damage amounts on Fortifier Enhancement